Pages

Wednesday, June 22, 2011

" Muda lagi lah!tak kan dah nak kahwin kot. "








Ahmad memasuki kedai Coach. Terasa asing apabila dia melihat begitu ramai wanita dalam kedai itu. Dia merasakan deria lelakinya tidak dapat membantunya untuk memilih beg tangan yang cantik untuk umminya. Lalu dia terserempak dengan Nur.

Nur: Biar benor! AHMAD!!!

Hampir semua orang dalam kedai itu memandang Ahmad.

Ahmad: Oit, apa jerit-jerit ni? Malu ar.

Nur: Sori-sori. Aku cuma terkejut je nampak ko dalam kedai camni. Oh ye, lupa bagi salam. Assalamualaikum!

Ahmad: Waalaikumussalam warahmatullah. Ha, alang-alang ko ada kat sini boleh tak ko tolong ajar aku camne nak pilih beg tangan yang cantik-cantik? Ini bukan bidang aku la.

Nur: No hal. Kalau nak beli beg tangan ni, kita tengok material, size, ngan style.

Ahmad: Wow, spoken like an expert.

Nur: Of course!

Ahmad: Okay, aku rasa nak amik yang fabrik je kot. Size tak nak besar sangat. Style pulak...hmmm, yang ni susah sket. Orangnya simple-simple je. Takde la suka berhias lebih-lebih sangat.

Nur: Ko nak beli untuk girlfriend ko ke nih?

Ahmad: Pergh, soalan kiamat!

Nur: Amboi, dramatik habis!

Ahmad: Haha, gurau je. Nur, aku mana ada girlfriend. This is for my lovely mother.

Nur: Oh, untuk Mother's Day ek?

Ahmad: Mother's Day dah dekat ke? Tak tau plak. Ha, ngam-ngam la aku beli beg nih.

Nur: [Berfikir sekejap] Ko memang takde girlfriend ek?

Ahmad: Yup, tak de.

Nur: Aku tak caya la.

Ahmad: Astaghfirullah, aku tak tipu la. Buat ape aku nak girlfriend bila Allah ada sediakan alternatif yang lagi baik kat aku?

Nur: Apa alternatifnya?

Ahmad: Seorang isteri.

Nur: Hai, dah pikir nak kawen dah? Ko muda lagi lah!

Ahmad: Oh, ye ke?

Nur: Ye la. Kalu nak kawen pun tunggu la umur ko 30 ke or akhir 20-an ke. Baru la sesuai. Skang ko muda lagi.

Ahmad: Aku tak tau plak. Hmm...apa pulak umur yang sesuai untuk aku dapatkan girlfriend?

Nur: Ha, apa yang ko mengarut ni?

Ahmad: Ye la, tadi ko bagi aku umur yang sesuai untuk aku berkawen tapi takde plak ko bagi aku umur yang sesuai untuk aku berzina.

Senyap sebentar.

Nur: Err, aku rasa beg ni sesuai untuk mak ko.

Ahmad: [Senyum]

----------
Inspired by a real conversation I once had with a friend.



p/s: style kan cara penyampaian mesej dia! good lah . antara anak muda yang berbakat dlm dakwah yg versatile. ( muka ada iras-iras hilal asyraf ):)

7 comments:

iekabean on June 22, 2011 at 11:14 AM said...

Salam,
hmmmm...kalau dah jodoh. Tak kira umur berapa betul tak? Awal dia datang, awal la kita kawen.kan???

::NABILA RAIHAN :: on June 22, 2011 at 11:34 AM said...

betul:)

Uwais Al Qarni Bin Mohd Isa on June 25, 2011 at 7:07 PM said...

mohon copy..

Hamba Allah on June 26, 2011 at 12:55 PM said...

kawen kawen..... jodoh pertemuan ajal maut ditangan Allah ~

Lynn Matata on July 1, 2011 at 5:31 PM said...

im 19years old. uitm student and getting married. kebahagiaan tidak mengenal umur :) nice entry

NNisa on July 16, 2011 at 9:43 PM said...

jodoh pertemuan, ajal maut di tangan Allah. :)

KN on July 19, 2011 at 7:32 PM said...

nak share...leh ea? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10