Pages

Wednesday, May 4, 2011

19 hari bersabung NYAWA di hutan rimba.



sudah khatam buku "19 hari Sesat Di Gunung Tahan :Pengalaman Nur Umaisarah Sameaun". ada yang tanye kenapa saya beli buku ni? walaupun kisah Umai ini agak 'lama' untuk dikongsi.

sebab saya tahu, ada perkara yang cuba disampaikan kepada umum. hati tertarik untuk menyelongkar kisah ini.

perkara pertama yang muncul di ruang legar fikiran- subhanallah, hebat kuasaMu ya Allah. ! tidak dapat dibayangkan seorang wanita yang secara fitrah digambarkan sebagai seorang yang lemah, meredah hutan belantara seorang diri selama 19 hari tanpa makan!. 19 hari bersabung nyawa menanti bantuan tiba dengan penuh kesengsaraan.

- mengisi perut dengan meminum air sungai sahaja!, terjatuh, luka, cedera, terseliuh. tidur di celah-celah batu sungai, apabila terasa lapar beliau memejamkan mata dan membayangkan makanan yang enak-enak, hampir-hampir lemas, susut berat badan 14 kilogram.


KLIK UTK BERITA LANJUT


saya cuba membayangkan diri saya di tempat Umaisarah. oh. tidak terjangkau dek fikiran. anda pula?. bayangkan situasi yang sama. tidak dapat merasakan kekuatan seperti Umai. situasi yang dialami beliau membawa dia tunduk sepenuhnya kepada penghambaan kepadaNya yang Maha Esa, menilai erti hidup, membenihkan sifat syukur dalam segala sesuatu.~

"saya mahu kekuatan seperti dia! saya mahu semangat seperti dia! "

hidayah itu milik allah. tiada apa yang mustahil. yakinlah! :)

2 comments:

Mr. Asada on May 4, 2011 at 1:38 AM said...

ada buku dia rupanya.. umaisarah sameaun takde blog ke? cam nak jugak baca buku tu!!

::NABILA RAIHAN :: on May 4, 2011 at 9:39 AM said...

ada2. yg link atas tu blog dia la. buku dah kuar. under karangkraf. try baca :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 


JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10