Pages

Monday, November 29, 2010

Seharian di Expo MAHA











dah lama sebenarnya dapat tau pasal MAHA ni. akhirnya, dapat jugak pegi. tak taulah. macam teringin sangat nak pegi. huu. agaknya memang jodoh dgn pertanian lah kot. insyaallah kalau ada rezeki dapat sambung belajar, memang nak ambik bahagian pertanian. tak pon bahagian usahawan. insyaallah , kalau ada rezeki. huu.

berbalik kepada cerita di MAHA. pergi berempat dengan adik-adik junior.dengan Ara, Nona dan Ila. haha.tah lah, kebelakangan ni dah macam rapat gile dengan junior, awet muda la katekan.haha. kata orang dulu-dulu, kawan dengan orang lagi muda, kita akan nmpk lagi muda. betul kah? .haha.biasalah orang tua-tua cakap.hehe. kami bertolak pukul 10 setengah pagi. ambik ktm dari kl sentral terus ke serdang. dari stesen serdang tu nak ke tapak Expo MAHA, masing-kmasing bingung nak naik apa.dengan tengahari panas terik. pergi tahan teksi. first teksi nak charge 40 ringgit. mak aiih. mark up bukan main. then. tahan teksi lagi satu, RM 24. hm.ok lah kot. daripada RM40. lagipun 4 orang.huu. excited punye pasal, sanggup tuu.

sampai kat sana, teruja kot. tempat besar giler. agak-agak satu hari tu berape kilo lemak dapat dikurangkan. yelah. berjalan sakan sampai ketar-ketar tempurung lutut nih. round-round booth. banyak bende belajar, banyak bende-bende baru. cara-cara nak jadi usahawan berjaya. bagi saya expo seperti ini sangat bagus untuk pelajar bukan sahaja untuk pelajar dalam skop pertanian sahaja, tapi untuk semua. sangat bagus! berniaga kambing, lembu mendatangkan hasil sungguh lumayan. permintaan orkid dan rosell sangat menggalakkan daripada luar negara !. pembuatan coklat tempatan sudah setanding dengan coklat2 komersial yang popular seperti Cadbury, Ferero Roshe. alhamdulillah. rezeki murah. sepanjang melalui booth2, ada sahaja tester makanan dan minuman yang ditawarkan. huhu.

walaupun hujan di waktu petang, itu tidak mematahkan semangat kami untuk meninjau booth2 yang ada ! huhu. sempat juga kami meninjau di bahagian Karnival Sua Rasa TV9 yang turut serta di tapak expo ni. sempat singgah di booth Halaqah. waktu itu ada aktiviti menulis khat. jadi, apa lagi. saya dan Ila turut mengambil bahagian. saja suka-suka. sekali bila pengumuman pemenang. Saya dan Ila berjaya mendapat tempat di kalangan 10 pemenang yang terpilih. sangat gembira! tak sangka .huhu.



ni hadiah tulis khat tuh.:D

ni perkataan yang dia suruh tulis.

yang ni jugak hadiah khat tu. poskad tulisan nnama sendiri. :D

yang ni pulak hadiah Wani,Nisah,Ara bagi! suka! ;D

lepas solat maghrib terus menuju ke perhentian bus . ambik bus khas MAHA ke KTM-RM1.00.
sampai kat damai, makan kat depan shell. pastu, Ara ajak jalan kaki balik kampus dari Damai. memang makin ketar lah lutut ni berjalan. dalam hujan renyai-renyai pulak tuh.huhu. sampai kampus, letak barang kat bilik, terus pergi meeting Road to Middle East. Wani dengan Nisah datang bilik, bagi hadiah.terharunya! warrrh! penat ya ampun. selalunya mintak urut kat Ila, tapi dia pon kepenatan.huhu.

Alhamdulillah. Ulangtahun kelahiran kali ini disambut dengan ilmu, pengalaman dan juga memori-memori indah di MAHA. Di kesempatan ini , jutaan terima kasih yang tidak terhingga diucapkan kepada semua kawan-kawan yang wish. Ucapan dan doa kalian cukup membuat saya tersentuh. walaupun dengan hanya ucapan"happy birthday". dah masuk angka 20. tahun depan dah boleh mengundi.huu. terima kasih jugak buat Wani, Nisah,Ara yang bagi hadiah cukup comel tu.suka sangat2. dan jugak Erin (adik bongsu) yang call semata-mata nak ucap harijadi . tak habis-habis tanye bila Along nak balik. konon nak bagi hadiah la tuh.huhu. siap suruh abah belanje makan kfc. huhu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10