Pages

Monday, May 30, 2011

Mai mai jual- jual.



hari sabtu lepas, ada amal islami sekolah rendah agama peringkat zon. abah dijemput jadi juri untuk acara khutbah. mak pulak hakim untuk acara muhawarah.

teringat dulu- dulu time zaman sekolah. darjah 4 rasenye pernah join acara tilawah. darjah 6, hafazan peringkat firqah ( rumah sukan). no 3 kot. huhu. nervous gile time tu. dapat pulak surah panjang-panjang. haa. pastu ada event kat sekolah join persembahan nasyid. wuu. rindu gile. time form 3 pulak join lagi amal islami. biasa la nak tambahkan markah koko. karang tak dapat sambung universiti. huhu. time ni bukan join tilawah, bukan join hafazan. tapi marhaban! wawa.! no 1 kot. haha. sebab ketua kumpulan kami suara dia sedap giler. salu dia buat persembahan kat event2 luar. *memori*



yeah. memandangkan tahun lepas kami sekeluarga bukak gerai sempena amal islami, jadi tahun ni jugak mak nak bukak lagi sekali. saje, nak tambah pengalaman. huhu. sebab mak jadi hakim untuk hari esoknya, so dapatla jaga gerai. abah je yang terlibat untuk hari sabtu. rami ustazah2 yang lain bukak gerai jugak.

wuu. poyo je Erin. haha


jeng.jeng. inilah menu-menunya! Warung pak Jabit! haha. kami ada.....
ayam goreng kak Limah,
Bubur Ayam Che Nin,
Kek batik Usop Wilcha,
Keropok lekor,
kuik masak lodeh.
kacang kuda rebus.

tidur malam pukul 2 pagi nak menyiapkan menu-menu ni. paling laku, bubur lambuk ngan kek batik la. haa. tak sia-sia buat sampai pukul 2 pagi. sape-sape nak oder kek batik dengan saya. boleh la oder ye. haha. ayam goreng Kak Limah pun laku~ wuuu.terbaik lah!


p/ s: minat nak meniaga makin menjadi-jadi. waa. mak ada tanah . tapi ada tanam kelapa sawit. wuhu. cakap kat mak, nak meniaga. mak kate boleh je. mak boleh tolong keluarkan modal. :D nak buat bisnes ape tah. jual kat depan rumah pon ok. wuhuhu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10