Pages

Sunday, October 25, 2009

PERFUME, MESIR, FINAL DAN KOMITMEN


salam..
utk entry sblum nk menghadpi final exam ni, dan sebelum kesibukan melanda, bnyk bende yg nak diceritakan ni..pertama-tamanya, kejadian mlm td yg sedih jugak la..perfume HALEK yg bru dibeli tu pecah...perfume tu letak dlm laci, dah tu. mlm td igt nak kemas2 meja sikit. tengah dok mengemas2 tu, tah mcm mane boleh terlepas la..sayangnya. tak smpai separuh pon pakai. habis satu bilik berbau HALEK. bende dah jd nak buat mcm mane..ada hikmah2..

citer kedua pasal mlm td jugak. mlm td dpt mimpi yang menarik dan sedih. mimpi dpt tawaran sambung plajaran ke Mesir dan terpaksa meninggalkan keluarga dan kwn2 kt sini. memang sedih la mimpi tu..huhu..tp kalau jd knyataan pon bagus jugak..kalau dok jauh2 mungkin org lebih hargai kita..hehe..

citer ketiga pulak, ni dia main point dia. minggu dpn dah stat exam week. Hari isnin, rabu, jumaat,ahad dan khamis(12-11). bnyk xcover lg. main je memanjang. xtau la kenape sem ni xberape nak concentrate sgt..kat kelas pon ngantuk je..hmm..xyau la mcm mane nk jwb exam ni. tengok cary mark, hmm..lemah la. tah. wlau ape pun, buat jugak yg terbaik, kalau bukan utk diri sendiri, utk ibu bapa. ..ok, gud luck smua!:)

citer terakhir ni pulak pasal komitmen terhadap jkm dan lain2. insyaallah, sy msih lg berkhidmat utk jkm akan dtg. setelah memikirkan baik buruknya..akhirnya berubah hati juga. sayang dgn jkm. susah nak buang. huhu..dan dan harap supaya pihak2 berkenaan faham. sy punya tangungjawab besar dan bukan sya nak melarikan diri dar prgrm 2 itu. tetapi tah..sy xpernah pun pikir nak lari ke nak jauhkan diri ke. sy masih lg mnyokong..jgn kerana beberapa program yg kami tidak turut serta, kami telah dilabel dgn mcm2. harap pihak2 berkenaan faham..

rasenye setakat ni je..nk sambung study..hehe..marketing bnyk xbace lg ni.

wish all of the student especially student UTM,KL...GOOD LUCK.!:)


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Monday, October 19, 2009

Malam Penganugerahan Kolej(MPK) pictures..






Monday, October 5, 2009

al kisah disebalik Cinta Terakhir-Aiman


Aiman Bintang Akademi Nasyid

Aiman (2009)



saje je nak post pasal aiman. tgah dok kodek2 intenet, tjumpa la hafiz hamidun punye blog. ape kaitannya dengan Aiman?..hafiz ni ada buat satu lagu baru yg dibawa oleh Aiman. tajuknya cinta terakhir.al kisahnya dikhabarkan lagu ni adalah luahan rasa Hafiz Hamidun baru sahaja putus tunang bersama Shazwani Haridan..mungkin tiada jodoh antara keduanya. segalanya ketentuan Yang Maha Esa. semoga Hafiz terus tabah dan tidak berputus asa dalam mencari peneman hidupnya.

by Aiman

Kau Cinta pertamaku
Engkau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa menafikan kasih kita…

Kau ayu dimataku
Satu antara seribu
Tiada tara didunia…

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir…

Mungkin kitakan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ditentukan Tuhan….

House Warming - Hafiz Hamidun & my son by deheart.

rabbani-mana milik kita


Munsyid: Rabbani
Muaturun MP3 | 4.61MB ~ 4m55s

Mana milik kita?
Tidak ada milik kita
Semua yang ada
Allah yang punya

Tidak ada kita punya
Kita hanya mengusahakan saja
Apa yang kita dapat
Allah sudah sediakannya

Kita Allah punya
Dunia ini ciptaan-Nya

Miliklah apa saja
Tidak terlepas dari ciptaan-Nya

Mana kita punya
Tidak ada kepunyaan kita

Kita hanya mengusahakan
Apa yang telah ada

Mengapa kita sombong
Memiliki Allah punya

Mengapa tidak malu
Kepada Allah yang empunya

Patut bersyukur kepada Allah
Yang memberi segalanya

Malulah kepada Allah
Kerana milik Ia punya

Janganlah berbangga
Apa yang ada pada kita
Kalau Allah tidak beri
Kita tidak punya apa-apa

Janganlah mengungkit
Mengungkit jasa kita
Jasa kita di sisi-Nya
Yang sebenarnya Allah punya

Marilah kita bersyukur
Bukan berbangga

Bersyukur kepada Allah
Bukan mengungkit jasa

Gunakanlah nikmat Allah itu
Untuk khidmat kepada-Nya
Selepas itu lupakan saja
Agar tidak mengungkit-ungkitnya

NOTA LAGU

Mana Milik Kita; sebuah lagu yang asalnya dibawakan oleh kumpulan Nadamurni dan kini didendangkan semula oleh kumpulan Rabbani, adalah sebuah lagu yang cukup menginsafkan sesiapa sahaja yang mendengarnya.

Mana milik kita?
Mata kita, tangan kita, kaki kita, suara kita, anak-anak kita, ibu bapa kita, kereta kita, rumah kita, tanah kita, pangkat kita, paras rupa kita, syarikat kita, tanaman kita, ternakan kita, kesihatan kita…

Bila ditarik salah satu nikmat yang diberikan kepada kita ini, barukan terasa betapa diri ini kerdil dan lemah di sisinya. Barukan terasa betapa selama ini kita kufur kepada nikmat yang diberikan-Nya. Barukan terasa betapa selama ini kita lupa kepada Yang Maha Mencipta. Yang menjadikan kita dan alam semesta. Di setiap penjuru langit dan bumi, Dialah yang menciptakan segala-gala…

Bersyukurlah kepada Allah dengan sebenar-benar syukur demi mengharapkan keredhaan-Nya, dalam apa jua yang kita lakukan. Apa yang kita buat, apa yang kita sebut… itu semuanya menggunakan milik Allah. Malulah kita kepada Allah.

Mana milik kita? Tidak ada milik kita. Semua yang ada, Allah yang punya.

Jangan mengungkit, lupakan saja.
Bersyukurlah kepada Allah, bukan bersyukur kepada manusia…

Wallahu’alam…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10