Pages

Sunday, May 9, 2010

Perhimpunan Perdana Palestin






visual kurang memuaskan ; kamera henset buruk je..


Keputusan utk ke perhimpunan ni sebenarnya dibuat last minit. pagi td bru konfm. tu pon mmg xsangka akan pergi jugak. saje ajak2 yati, rupa dia berminat nak g. so, ape lg. alhamdulillah, allah izinkan saya utn menjejakkan kaki ke program ni. mungkin ada hikmahnya tidak ke program itu. ada sebab. bukan sengaja. tapi tidak bisa diungkapkan mengapa. maaf..Berbalik kepada perjalanan kami tadi.

tepat jam 4 petang, kami bertolak dari tg karang . tiba di perkarangan stadium jam 5. 45 ptg. kemudian meninjau-ninjau booth2 jualan yg ada. sempat juga membeli 2 pasang t-shirt muslimah. sgt lawa! harga juga berbaloi. mcm teruja nk beli semua. ada satu baju memang berkenan sangat, tapi xdpt nk beli sbab ongkosnya ngak ada.huhu. then, ke booth HALUAN. dpt la beli satu ape nama tah yg letak kt leher tu. "mapley" kot. ( tak tau ape nama) huhu.

pukul 6 stgah masuk ke dalam stadium. oh! sangat gempak bunyi sound music. masuk2 je dah dengar Shoutul Harokah nyanyi. tapi sayang. dapat dgr 3 lagu sahaja. itu pon yg last. huhu. tapi, xpe. melihat keterujaan anak2 kecil yg begitu bersemangat. mengibarkan bendera palestin. melontarkan kebencian terhadap rezim zionis laknatullah dengan begitu semangat sekali. meremang bulu roma tatkala itu. rasa macam nak je ikut sama ke depan. satu ayat yg membuat saya terpana seketika apabila salah seorg anggota ShouHar berkata " jihad itu bukan sesuatu yg menyakitkan.." hmm. thats right! take this.

pukul 7 mlm, mini konsert itu berakhir. solat magrib secara berjemaah di dalam stadium satu perkara baru yang saya alami. subhanaallah..penuh satu stadium. sampaikan sof lelaki melebihi kawasan sof muslimat. bayangkan ada muslimin yang solat bersebelahan sof kami..

setelah habis melakukan solat secara berjemaah,program diteruskan dengan ucapan daripada Presiden Haluan Malaysia dan ada 3-4 org lagi. xingat nama. kemudian diselng-selikan dengan persembahan daripada kumpulan Raihan, InHeart dan Muadz. selesai sahaja persembahan Muadz dgn lagu Stand Up, kami berangkat utk pulang. jam sudah mnunjukkan 10 malam. takut lewat pulak nanti. terserempak dengan Bro AO (Abdullah Omar) yg jadi motivator Raudatus Sakinah time Program "Atas Nama Cinta" hritu. huhu.

overall, alhamdulillah..syukur. syabas dan tahniah kpd krew "LIFELINE FOR GAZA" anjuran HALUAN Malaysia. teringat kata2 Che Imran (Kumpulan Raihan) tadi, "program2 seperti ini di Indonesia sudah menjadi kebiasaan". smoga usaha antum ini sentiasa mendapat keberkatan allah dan menjadi pembakar semangat kepada remaja2 khususnya dalam menyampaikan Islam kepada masayarakat akan datang. saya sendiri ada terlintas untuk menjayakan program seperti ini di kampus. semoga perjuangan ini tidak terhenti di sini. teruskan, insyaallah. sayunya rasa hati mengenangkan saudara2 kita di sana. apa nasib mereka..sudahlah disekat dengan pelbagai halangan. sasaran mereka kanak2 kecil yg tidak berdosa..ya allah..


p/s: nak join mercy g Gaza..sebak tgok klip video tadi pasal palestin..

2 comments:

::Aliffadhol:: on May 9, 2010 at 5:15 PM said...

mapley = mafla...mapley tu...hahaha.len maksudnye..

che imran - che amran...

shouHar nyanyi 5 lagu lepas cik bella balek!hahaaha..

::nabila.raihan:: on May 9, 2010 at 5:46 PM said...

la.."mafla" ke? huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10