Pages

Friday, October 8, 2010

Hikmah di sebalik penyakit.


smalam petang, sekali lagi ke klilik utm untuk mengambil result ujian darah kali ke-2 (full blood). dari pukul 2 stengah petang sanpai pukul 5, satu tempoh yang agak lama. tiba giliran nombor 43. masuk berjumpa doktor. Dr laili kalau tak silap nama dia. dia cek keseluruhan result. dan keputusannya.....

________traits should be considered. Please do ___________Studies.

ya allah. doktor dapat kesan sesuatu. sesuatu apa? ketika itu jantung berdegup kencang. air mata dah mula menitik. d

then dia suruh pergi sekali lagi ke lab belakang. ambik darah untuk kali KETIGA. kenapa sampai 3 kali kan kene ambik darah?

ya. ujian untuk memastikan sekali lagi sama ada berkaitan dengan penyakit____________

lepas dapatkan penerangan dan penjelasan doktor, ambik ubat terus call mak. air mata dah tak tertahan. mak mana yang tak terkejut bila dapat tau dapat kesan perkara macam ni. kawan2 apa lagi. berapa ramai dah tanye. semua sebab pengsan haritu.

tadi ada tengok risiko penyakit ni antaranya ; Perut buncit disebabkan pembengkakan hati dan limapa, Perubahan pembentukan tulang muka, pipi, dan rahang yang tidak normal(tanda lewat).


KEPADA KAWAN-KAWAN YANG BACA ENTRY NI, MOHON DOA AGAR KESIHATAN SAYA KEMBALI PULIH, AGAR SENTIASA BERADA DI BAWAH LINDUNGANNYA..YA ALLAH..

MANUSIA HANYA MAMPU IKHTIAR, HANYA ALLAH MAMPU MENYEMBUHKAN SEGALA PENYAKIT..

Dalam Surah al Baqarah ayat 155 - 157, Allah berfirman, yang artinya :
"Dan Kami pasti akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. dan sampaikanlah kabar gembira kepada orang-orang yang sabar, (yaitu) orang-orang yang bila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, "Innaa lillahi wa innaa ilaihi raaji'uun (Sesungguhnya kami milik Allah dan kepada-Nya-lah kami kembali). Mereka itulah yang memperoleh halawat dan rahmat dari Rabb mereka dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk."


“Dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku, dan Yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku (kembali).” (asy-Syu’araa`: 80-81)

1 comments:

qilarab said...

Assalamu'alaikum w.b.t
Shbtku yg dikasihi.Semoga tabah dan sabar atas apa yg berlaku.Hal demikian pernah terjadi pd keluarga qila sendiri.Siapa yg tidak sedih akan kejadian yg menimpamu ini wahai shbt.Jadikan ia sebagai dugaan yg mengajar kita erti tbh dlm m'harungi khdpn di dunia ini.Ada lg ujian yg lbh bsr menimpa hambaNya yg lain.Tbh whi shbtku!
p/s:try cari kat tenet cara utk cegah sakit mu.Usaha ya..Insha Allah.La tahzan, Allahkan ada.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 08/09

JKM KSS UTM,KL 09/10

JKM KSS UTM,KL 09/10